topbella

21 Kasım 2014 Cuma

İbretli hikaye


  Abbasi halifelerinin beşincisi Harun Reşid,sarayının bahçesindeki bir gülfidanını çok begenir.Yapragı,kokusu,görünüşüyle dikkatini çeken gülü özel bakıma alması için bahçıvana emir verir.Bahçıvan gülün üzerinde titremeye başlar.Ancak sakınan göze çöp batar misali bir sabah gülün dalına konan bir bülbül,ne kadar yaprak varsa hepsini gagalayarak yere düşürür.Bahçıvan tek yapragı bile kalmamış gülün başında kala kalır.Bir süre sonra korku içinde halifenin yanına gelir:
  Sultanım der,üzerine titrediginiz gülün yapraklarını bir bülbül gagalayarak yere dökmüş,tek yaprak bırakmamış.
 Harun Reşid,telaş etmeden cevap verir:
  Üzülme efendi üzülme,bülbülün yaptıgı yanına kalmaz.
 Rahat bir nefes alan bahçıvan işine döner,bir gün bakar ki,bir yılan bülbülü yakalmış,yutmak üzere,otların arasında kayıp gidiyor.
 Heyecanla halifeye gelir:
  Sultanım der,bülbülü bir yılan yakalamış,yutarken gördüm.
 Sultan yine telaşsız:
  Merak etme efendi der,yılanın yaptıgı da yanına kalmaz.
 Bahçıvan işine döner,bir ara bahçede çalışırken otların arasında yılanı görür.Heme elindeki kürekle yılanı öldürür.
 Sevinçle halifeye durumu anlatır.
  Sultanım der,bülbülü yakalayan yılanı ben de bahçede küregimle öldürdüm.
 Harun Reşid yine de sakin:
  Bekle efendi bekle der,senin de yaptıgın yanına kalmaz.
 Nitekim çok geçmez bahçıvan hatalar yapar,yakalayıp halifenin huzuruna çıkarırlar,cezalandırılmasını isterler.Halife emir verir:Atın zindana.Hemen yaka paça zindana dogru götürürken geriye dönen bahçıvan şunları söyler:
  Sultanım der,bülbülün yaptıgı yanına kalmaz dediniz,onu yılan yuttu.Yılanın yaptıgı yanına kalmaz dediniz,onu ben öldürdüm.Şimdi benim yaptıgım yanıma kalmıyor,sen beni zindana attırıyorsun.Herkesin yaptıgı yanına kalmıyor da seninki mi kalacak?Demek sana da bir yapan çıkacak,öyle ise sen bana yapma ki bir başkası da sana yapmasın.Harun Reşid,dogru söyledin diyerek bahçıvanın salıverilmesini emreder...

1 yorum:

UmmuMaryam dedi ki...

:D superdi hem de dusundurucu. Cok guzeldi!

Yorum Gönder