topbella

10 Kasım 2014 Pazartesi

Kereviz yemegi ve ...faydaları


 Bu gün kereviz hakkında konuşmak istiyorum...Kerevizin kendine özgü aromasını ben çok seviyorum.Mevsiminde kereviz yemegini çok sık yaparım.Kerevizin faydalarını kısaca anlatmak istiyorum ...
  Kereviz zengin bir içerige sahiptir...Kerevizde protein,fosfor,demir,potasyum,kalsiyum,A,D,E,C vitaminleri bulunuyor.Tam bir vitamin deposu olan kerevizin kalorisi çok düşük oldugundan diyet yapanlar için rahatlıkla tükete bilecekleri bir besindir.100 gram kereviz sadece 16 kalori içeriyor.Kereviz antioksidan özelliginden dolayı da çok önemli bir bitkidir.
  Kereviz yüksek tansiyonu düşürmek için kullanılıyor.Kerevizin içeriginde bulunan ve kerevize özgü aromasını veren "phthalide"adlı bileşenin kasları ve damarları rahatlatarak kan akışını kolaylaştırdıgı bilinmektedir."Phthalide" stres hormonu olan "catecholaminler"in üretiminin azalmasına neden olarak damarların daralmasını önlemektedir."Phthalide"nin aynı zamanda kolesterolü de düşürdügü araştırmalarla kanıtlanmıştır.
  Kerevizde bulunan "apigenin ve ve luteolin" adlı flavanoidlerin kanser tedavisinde,özellikle pankreas kanseri tedavisinde tümörün küçülmesine neden oldugu kanıtlanmıştır.
  İdrar söktürücü özelligi olan kereviz vücutun toksinlerden temizlenmesinde,fazla suyun vücuttan atılmasında yardımcı olmaktadır.
  Bu kadar faydalı bir bitkiden bir yemek yapalım artık...:)
  Nasıl yapıyorum?Gereken malzemeler:
 1-1 adet Orta boy kereviz
 2-2 adet orta boy havuc
 3-2 adet orta boy patates
 4-1 adet orta boy sogan
 5-250 gram sıgır eti
 6-zeytin yagı
 7-tuz ve karabiber
 8-1 adet orta boy domates
 9-1 çorba kaşıgı salça
 10-üzeri için maydanoz
  Ben kereviz yemegini toprak tencerede yapıyorum.Toprak tencere benim fikrimce daha saglıklıdır.Toprak tencerede yapılan yemekler daha tatlı oluyor...
  Toprak tencereyi ateşin üzerine koyup zeytin yagı ilave ediyorum.İnce dogradıgım soganları ilave edip kavuruyorum...Kuşbaşı dogranmış ve önceden haşlanmış etleri ilave ederek kavuruyorum...Havucları küp küp dograyıp kavrulan soganın üzerine ilave ederek kavurmaya devam ediyorum...Daha sonra küp küp dogranmış patates ve kerevizleri ilave ediyorum...En son küp küp domatesleri ilave ediyorum...Domates de kavrulduktan sonra salça koyarak kavuruyorum ve etin suyunu ilave ediyorum...Yemek pişdikten sonra altını kapatıyorum ve kıyılmış maydanozları ilave derek 5 dakika dinlendiriyorum...5 dakika sonra yemegimiz servis için hazır...

0 yorum:

Yorum Gönder