topbella

10 Ekim 2014 Cuma

Biber turşusu yaptım:)


Bu gün biber turşusu yaptım.Her kes yapıyordur muhtemelen...Ben annemden ögrendim turşu yapmasını.Benim turşumun yapılışı da,tadı da sizinkinden farklıdır...Nasıl yapıyorum?
1-biberleri yıkıyorum ve kurutuyorum
2-üzerine bıçakla küçük kesikler yapıyorum
3-büyük tencerede su kaynatıyorum,içine biraz tuz ilave ediyorum
4-su kaynadıktan sonra biberleri içine atıyorum
5-biberler hafif haşlandıktan sonra süzgece alıyorum


6-sarımsak temizliyorum
7-cam kavanoza temizlenmiş sarımsak,defne yaprakları,nane,tuz,feslegen koyuyorum
8-üzerine biberleri kat kat diziyorum (her katta sarımsak, nane,defne yapragı ve feslegen ve tuz tekrarlanıyor)
9-son olarak önceden kaynattıgım suyu sirke ile 1:1 oranında karıştırıp biberlerin üzerine döküyorum.İşte bu kadar.Bir kaç güne turşunuz hazır.Siz de deneyin.Çok farklı olucagından eminim.

0 yorum:

Yorum Gönder