topbella

16 Ekim 2014 Perşembe

Borş tarifi


  Merhaba sevgili anneler.Havaların soguması ile sıcak çorbalar da sofralarımızda yerini almaya başladı.Bu gün sizinle çok sevdigim çorba tarifi paylaşcam.Bu çorbanın ismi borş.Bu çorba Rusya ve Ukraynada çok meşhurdur.Ama ruslarla ukraynalıların yaptıgı borş bir birinden farklıdır.Örnegin,ruslar borş çorbasını beyaz,ukraynalılarsa kırmızı sever.Şimdi geçelim çorbaya...
  Çorbanın malzemeleri:
 -beyaz lahana 300gr
 -havuc 2adet orta boy
 -patates 2adet orta boy
 -pancar 1adet orta boy
 -defne yapragı 3adet
 -salça 1çorba kaşıgı
 -sıgır eti 250gr
 -ayçiçek yagı istege baglı
 -sogan 1 adet orta boy
 -maydanoz yarım demet
  Ben lahanayı kıyıyorum ve düdüklü tencereye koyuyorum.Üzerine havucu küp küp dogruyorum.Sonra patatesi dörde bölüyorum,defne yapragı,sıgır eti ve üzerini geçecek kadar su ilave ediyorum.Düdüklü tenecereyi 50 dakikaya ayarlıyorum.Pişdikten sonra bir tavaya kıyılmış soganları ve ayçiçek yagını ilave edip kavurmaya başlıyorum.Soganlar kavrulmaya başlayınca rendelenmiş pancarı ilave edip kavurmaya devam ediyorum.Sonra salça ilave edip az daha kavuruyorum ve tavadakı kavrulmuş malzemeyi haşladıgım malzemenin içerisine ilave ediyorum.Sonra iyice karıştırıp kaynatmaya devam ediyorum.Malzemeler kaynayıp karışınca tuzunu ilave ediyorum.Beş dakika daha kaynadıktan sonra kıyılmış maydanozları ilave ediyorum, tencereyi kapatıp beş dakika dinlendiriyorum.Borş servise hazır...Soguk havalar için birebir.Hem de çok saglıklı...

0 yorum:

Yorum Gönder