topbella

29 Ekim 2014 Çarşamba

Pirinçin faydaları


  Merhabalar... Bu gün mercek altına alacagımız besin "pirinç"...Ben pirinçi çok seviyorum,ya siz???Hadi inceleyelim...
  Pirinç neredeyse dünya nüfusunun üçten ikisinin tükettigi vazgecilmez bir besindir.Pirinç nişasta açısından zengindir.Nişasta açısından zengin olmasından dolayı vücuta enerji veriyor,beynin normal işleyişine yardımcı oluyor,vücut gelişimini destekliyor.Hazmi kolay ve doyurucudur.Vücuttakı fazla suyu çekerek toksik maddeleri vücuttan uzaklaştırmaya yardımcı oluyor.Pirinç allerjik olmayan gıda maddesidir ve bu özelliginden dolayı özel hasta diyetlerinde kullanılabilir.Doyurucu olmasından ve tokluk hissi vermesinden dolayı ise zayıflama diyetlerinin vazgeçilmezidir.Pirinç içerigi zengin bir besindir,vücutun gelişimi için gerekli olan maddelerin neredyse tamamını içeriyor.Pirinçin içeriginde B1,B2,B6.PP,E,F vitaminleri,vücutun gelişimi için gerekli 8 adet aminoasit,fosfor,demir,niasin,potasyum,flavanoidler vardır.Pirinç dogal antioksidandır ve serbest radikalleri berteraf ediyor.Pirinç çözünmez lif açısından zengindir ve bu da kolorektal kanserlere(bagırsak kanserleri) karşı savunmada onu önemli yapıyor.Pirinç aynı zamanda serbest radikallerin etkilerini engelleyen nöro-koruyucu enzimleri tetikliyor.Pirinç bagışıklık sistemini güclendirir ve yaşlanmayı geciktirir.Asya halklarının gec yaşlanmasının nedeni sürekli pirinç tüketmeleri olsa gerek...
  Pirinç yemekleri ekonomiktir ve yapılışı çok kolaydır,aynı zamanda herkes tarafından seviliyor...:)

1 yorum:

UmmuMaryam dedi ki...

Ben pirinç seviyorum. Yeni bilgiler edindim. Teşekkürler❤

Yorum Gönder