topbella

4 Eylül 2014 Perşembe

Güneş kremim

Bir yaz daha geride kaldı.Dün cildime baktım ve cildim için bir yaz sonu değerlendirmesi yaptım.Değerlendirme sonunda bu yaz cildimin daha az yandığına ve koyu lekelerin oluşmadığına karar verdim.Hepimiz biliyoruz ki yazın olmazsa olmazlarından biri güneş kremidir.Cildine dikkat eden her kes mutlaka güneş kremi kullanıyordur.Güneş kremi seçimi çok önemlidir.Güneş kremi seçerken dikkat edilmesi gereken hususları özetlersek UVA ve UVB ışınlarından korumalı,yüksek güneş koruma faktörü içermeli,%7 aktif içerikler içermeli ve fiziksel engelleyici içermelidir.Şimdi UVA ve UVB nedir,güneş koruma faktörü nedir,fiziksel engelleyici nedir,%7 aktif içerikler nedir sorularına cevap verelim. Cildinize zarar veren iki çeşit UV ışını bulunuyor: UVA ve UVB. Geniş spektrumlu güneş kremleri sizi bu iki çeşit zararlı ışından da korumak için üretilmiştir. UVA ışınları kırışıklıklara ve lekelere neden olup cildinizi erken yaşlanmasına yol açıyor. UVB ışınları ise cildinizi yakıyor. Çok fazla UVA ve UVB ışınına maruz kalmanız cilt kanserine yol açabilir. En iyi güneş kremleri tüm UV ışınlarına karşı koruma sağlamalıdır. Şimdi güneş koruma gaktörünü açıklayalım.Güneş koruma faktörü sayılarla ifade edilir ve cildinizin güneş ışıgında ne kadar süreyle korunacagını belirtiyor.%7 aktif içerikler içermeli dedik.Bu maddeler avobenzone, cinoxate, ecamsule, menthyl anthranilate, octyl methoxycinnamate, octyl salicylate, oxybenzone ya da sulisobenzonedir.Fiziksel engelleyici olarak güneş kremi titanyum dioksit veya çinko oksit içermelidir.Ben bu sene ilk defa CLINIQUE even beter dark spot defense SPF45 kullandım.Krem ilk kullanışta çok hoşuma gitti.Çok ince dokusu var ve yağlılık hissi bırakmıyor ve ve …en önemlisi yukarıda saydığım tüm özelliklere sahip.Her kese tavsiye ediyorum.

1 yorum:

UmmuMaryam dedi ki...

Ben önce garnier kullanıyordum ama bu sene nivea aldım. Şimdilik memnunum. Hem bebek, hem de kendim için kullana bilirim yazıyor.

Yorum Gönder